dijous, 11 de juliol del 2013

Diumenge, 11 de juliol de 2010

En sortir al carrer, m’aturo a encendre un cigarret. Per davant meu passa un home amb una gorra roja i vermella. Hi ha banderes espanyoles als balcons. A punt de creuar el pas de vianants, miro a mà esquerra i m’aturo. Pel carrer estret, d’una sola direcció, ve un cotxe a tota pastilla. Quan pensava que no ho faria, frena. I jo passo. Des de l’altra vorera, sento com el conductor, en castellà, em malda. Diu que sóc molt tonto, i que sembla mentida, tan gros i aquesta cara de gilipollas que tinc. M’allunyo sense girar el cap i penso que se l’han de menjar els nervis, al pobre. Ahir manifestació i avui Espanya juga amb Holanda la final del Mundial de futbol.
Sortint de Reus, a l’última rotonda de l’Avinguda de Salou, veiem una moto amb dos ocupants. El de darrera porta una bandera espanyola. En arribar al càmping La Llosa de Cambrils, més banderes espanyoles. Una l’han col·locada, en vertical, a la part de darrera d’un tot terreny. Unes xiques la porten pintada als braços i a la cara. Deixem l’equipatge i el menjar al bungalou i anem a la platja, que és molt a prop. 
A la vora de la mar no queda pràcticament ningú. Els castells de sorra estan desfets, hi ha herbetes a l’aigua, les onades dipositen partícules negroses a l’arena. Els peixos salten, es capbussen i provoquen cercles concèntrics. Dues dones passegen descalces i un home dirigeix un avió d’aeromodelisme amb un comandament a distància. Se’n veuen uns quants allà, en un xiringuito. Al costat del xiringuito hi ha un pal al capdamunt del qual oneja una altra bandera espanyola. La Joana i l’Aina entren a l’aigua amb por, però no triguen gaire a afonar-hi el cap. Amb la platja per a elles soles, s’ho passen divinament. Esclata un petard. Comença el partit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada