Sóc al parc infantil que
hi ha entre el carrer de Poboleda i de Tivissa. Fa un sol que pica. L’aire és
tan fluix que a vegades ha de parar per recuperar forces i tornar a bufar.
Assegut en un banc, controlo les nenes. Aquest parc no m’agrada gaire, perquè
pel costat hi passa una carretera molt transitada –l’avinguda de Castellvell-,
però li vaig prometre a l’Aina que hi vindríem. Aquí he de fer vista d’alfil:
controlar a cadascuna amb un ull diferent, amb una diagonal diferent. He de
vigilar perquè no s’escapoleixin del meu camp visual, i també que no se
m’entregiri la vista.
Sona el telèfon. És el
Kantinu de Súria. Em pregunta si no he rebut cap foto al mòbil. Li contesto
que, tot i que vaig canviar de mòbil a finals d’estiu, el model és tan justet
que no pot rebre fotos. Per un moment penso ja està, ja has tornat a fotre la
pota, ara el Kantinu et dirà: “Nachete, no t’he preguntat si tens o no tens
mòbil nou, t’he preguntat si has rebut cap foto!” Però no. Em comunica que ahir
la Mari va donar a llum.
Així que el Raül ja té
el germanet. Li demano que com se troba la Mari. Respon que una mica adolorida.
Acte seguit, pregunto quin nom li posen. Jaume, contesta el Kantinu. Bona
elecció. Es dirà igual que el Jaume Esquius, cosí del Kantinu, que va morir fa
tres anys. El Jaume era periodista i guionista de televisió i ràdio, i havia
treballat, entre altres, per a Miquel Calçada -Mikimoto-, Xavier Sardà, Toni Soler, Toni Albà o Llucià Ferrer. Jo
hi vaig parlar pel casament de la Mireia –germana del Kantinu, coneguda a la
família com la nena-, un any abans
que ell morís. Recordo que li vaig preguntar, astorat per la suprema facilitat
amb què bancs i caixes concedien crèdits, si aquells diners es podrien tornar
mai. La seva resposta em va sorprendre: potser el que interessava no era que es
tornessin a vint, trenta o quaranta anys vista, sinó que els deutors
treballessin tota la vida per tornar-los. Ja m’havia informat el Kantinu que el
Jaume era un paio molt intel·ligent i creatiu, agudíssim, però tenir-lo al
costat empetitia els elogis que li pogués adreçar son cosí.
Tot i que gairebé no el
coneixia, vaig homenatjar el Jaume a Oli
en un llum, el meu primer llibre. L’últim monòleg del Joan de Cal Carrau
comença així: “Somnis. Què seria la vida sense un somni que la faço endolcir?”
Pràcticament les mateixes paraules que surten al musical Somnis, del mateix Jaume Esquius. Com el Jaume, el Carrau considera
més important tenir un somni que no pas que s’acompleixi. El monòleg del Joan
acaba així: “És bonic somiar.”
Kantinu, Mari, m’agrada molt que es digui Jaume.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada