dijous, 24 d’octubre del 2013

Dilluns, 18 d'octubre de 2010


Hi ha lectors que s’enganxen tant a un llibre que no el deixen fins que se l’acaben. Jo també era així, però d’un temps ençà he canviat de mètode de lectura. Ara, per molt que m’agradi un llibre, el llegeixo a glops, a mossades, a pessics. Faig moltes parades, pauses que em serveixen per pair el que he llegit fins al moment. Segueixo un ritual en el qual no em vaig fixar fins que me’n va advertir la Maria Alba: compto quantes pàgines em queden, vaig cap a l’índex, ensumo la tinta, palpo la textura del llibre… I, quan un llibre m’agrada especialment, quan hi estic més enganxat que d’habitud, deixo de llegir-lo. Reemprenc la lectura al cap d’una estona, o l’endemà. Les coses bones s’han de fer durar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada